Profesjonalista
Kraj
Supermarket

Żywność do przemyślenia

Przewodnik po oświetleniu w supermarkecie

Nie jest tajemnicą, że układ supermarketu wpływa na decyzje zakupowe. To, gdzie znajdują się produkty, często (nieświadomie) decyduje o tym, co ląduje w koszyku. Lukrowana dekoracja? Połączenie tego z odpowiednim oświetleniem. Ponieważ różne produkty spożywcze mają specyficzne wymagania, a diody LED oferują więcej możliwości niż kiedykolwiek wcześniej, poprosiliśmy André Schweinsberga, Vertical Application Manager Shop EU w LEDVANCE, aby oprowadził nas po sklepie.

Poprawa oświetlenia ogólnego

Sklep spożywczy

Odpowiednie światło już z daleka wita klienta. "Światło powinno kierować i prowadzić kupującego przez sklep. Doskonale zainscenizowane obszary sprzedaży mogą następnie zwiększyć przyjemność kupowania i sukces sprzedaży" - wyjaśnia Schweinsberg. "Dobre oświetlenie oznacza, że klient pozostanie w sklepie dłużej i potencjalnie dokona większego zakupu".

"Obecnie diody LED oferują bardziej zaawansowane możliwości" - mówi. "Obejmują one ciemne i jasne kontrasty, które tworzą bardziej interesujące i dynamiczne środowisko". Kluczowe jest to, że uwaga wzrokowa jest zawsze skierowana na towary. Dobrym rozwiązaniem jest pionowe oświetlenie bezpośrednie z regałów, które kieruje światło dokładnie tam, gdzie jest ono potrzebne.

Konserwowanie świeżych produktów

"Diody LED mogą tu odegrać istotną rolę" - mówi Schweinsberg. Technologia ta jest szczególnie korzystna dla produktów mięsnych, ale także dla innych produktów wrażliwych na promieniowanie UV. Ponieważ diody LED emitują tylko bardzo niskie promieniowanie IR i UV, mogą oszczędzać żywność i materiały opakowaniowe.

Zwiększ apetyt kupujących za pomocą koloru

Klienci mają tendencję do oceniania świeżości i jakości kupowanych produktów na podstawie ich koloru. "Dlatego potrzebne są rozwiązania oświetleniowe o bardzo dobrym odwzorowaniu kolorów", podkreśla Schweinsberg.

Dzięki zastosowaniu barw światła dostosowanych specjalnie do danej grupy produktów można optymalnie zaprezentować świeże produkty, takie jak owoce, warzywa, pieczywo, sery i mięso. "Kolor podkreśla jakość produktów i sprawia, że są one szczególnie atrakcyjne dla klientów".

supermarket

Obniżenie kosztów

Właściwe oświetlenie może nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale także zaoszczędzić pieniądze. "Po lodówkach i zamrażarkach, oświetlenie jest drugim największym obciążeniem finansowym dla supermarketów", mówi Schweinsberg, "obniżenie tych kosztów oznacza duże oszczędności. Diody LED oznaczają nie tylko mniejsze zużycie energii, ale także mniejsze koszty utrzymania."

Schweinsberg mocno wierzy, że oświetlenie jest jedną z najważniejszych części każdego projektu sklepu. "Oświetlenie powinno być integralną częścią koncepcji sklepu i stanowić element planowania od samego początku" - wyjaśnia. A ponieważ możliwości rosną, a konkurencja staje się coraz bardziej kreatywna - teraz jest czas, aby dodać nowe pozycje do koszyka.

Udostępnij w Social Mediach