Profesjonalista
Kraj
Popularny butik odzieżowy w Mediolanie

Idealne oświetlenie sklepu

Modowy must-have!

Od wybiegu w Paryżu po sklepy projektantów w Mediolanie, istnieje jeden niezbędnik, którego pragnie każda fashionistka - odpowiednie oświetlenie. Może ono podkreślać kolory, kierować wzrok klienta na najnowsze kolekcje i wiele więcej. W świecie mody światło jest najważniejszym akcesorium.

Pokaż mi swoje prawdziwe oblicze.

Jeśli chodzi o modę, kolory następnego sezonu są gorącym tematem. Kiedy więc w końcu trafiają na półki sklepowe, nie trzeba dodawać, że powinny wyglądać jak najlepiej. Sekret? Oświetlenie najwyższej jakości. Instalując lampy o współczynniku oddawania barw (Ra) 90 lub wyższym, klienci będą mogli oglądać ubrania w kolorze jak najbardziej zbliżonym do ich "rzeczywistego" koloru. Świetnie nadają się do tego diody LED, a także wysokoprężne lampy wyładowcze, które zapewniają wysoki stopień oddawania barw i wyraźne oświetlenie. Jeśli chodzi o oddawanie barw, ważne jest, aby nie pominąć oświetlenia przebieralni, ponieważ często to właśnie tam klienci decydują o zakupie lub jego braku. Pomagają tu również cieplejsze odcienie.

Mówiąc o cieplejszych tonach, temperatura barwowa jest również ważnym aspektem do rozważenia. Wymagana temperatura będzie się różnić w zależności od rodzaju odzieży (jak również od pożądanej atmosfery). Na przykład wyroby skórzane lub w ciepłych kolorach korzystają z ciepłego oświetlenia - 2700-3000 K - podczas gdy garnitury i czarne ubrania wymagają znacznie niższej temperatury (wyższa wartość Kelvina). Akcesoria i biżuteria również wyglądają najlepiej przy temperaturze 4500 K lub wyższej.

Przyjmij pozę

Sklep Mexx, Amsterdam/Niderlandy

Oprócz eksponowania kolorystyki całej kolekcji, oświetlenie może być również wykorzystane do podkreślenia poszczególnych elementów lub części sklepu. Oświetlenie akcentujące oświetla wybrane elementy mocniej niż otaczający je obszar. Zastosowanie kierunkowego oświetlenia akcentującego, takiego jak lampy punktowe, umożliwia skierowanie światła tam, gdzie jest ono potrzebne - od manekinów po stoły ekspozycyjne. Elastyczne konfiguracje mają tu zasadnicze znaczenie, ponieważ umożliwiają dostosowanie kierunku i kąta oświetlenia akcentującego w przypadku zmiany ekspozycji lub układu sklepu. Oprawy montowane na szynach umożliwiają szybkie przemieszczanie oświetlenia, natomiast oprawy LED o różnych kątach wiązki lub z możliwością obrotu o 360 stopni pozwalają na łatwe przekierowanie światła.

Na miejscu

Na miejscu

Po odzieży przychodzi kolej na wystrój samego sklepu. Ponieważ sklepy na głównych ulicach miast muszą stawiać czoła rosnącej konkurencji ze strony sklepów internetowych, wystrój wnętrza sklepu nigdy wcześniej nie był tak ważny dla zwiększenia zadowolenia klientów. Podobnie jak w modzie, wszystko opiera się na warstwach. Pierwszą z nich jest oświetlenie ogólne (lub ambientowe) - główne źródło światła. Oświetlenie otoczenia nadaje ton lub atmosferę przestrzeni. Od ciepłego i przytulnego po chłodne i drapieżne, powinno odzwierciedlać markę i styl sklepu. Pamiętaj: wymagany wygląd może się zmieniać w zależności od pory roku, a nawet pory dnia, dlatego zainstalowanie lamp z możliwością ściemniania lub inteligentnego oświetlenia może zaoszczędzić czas i energię. Oprócz umieszczania ubrań w centrum uwagi (jak opisano powyżej), oświetlenie akcentujące może być również stosowane do podkreślenia elementów architektonicznych, takich jak filary lub nisze. Ponadto, taśmy LED mogą być wbudowane w meble, np. wzdłuż półek lub za witryną.

Prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy chodzi o oświetlenie dekoracyjne: pomyśl o klasycznym żyrandolu lub zabawnym, nowoczesnym kinkiecie. Takie oprawy powinny pasować do ogólnego projektu lub stanowić zamierzony, wyraźny kontrast. Na koniec przychodzi czas na oświetlenie zadaniowe. Zasadniczo jest to jaśniejsze oświetlenie wymagane w częściach sklepu, w których wykonywana jest praca, np. przy kasie. Po jednej stronie lady światło powinno tworzyć przyjemną atmosferę i wzmacniać decyzję klienta o zakupie. Z drugiej strony, światło musi być nieoślepiające i umożliwiać pracownikom sklepu skupienie się na pracy bez zmęczenia.

Właściwe światło

Diody LED mają wiele zalet, jeśli chodzi o oświetlenie sklepów odzieżowych - i stają się coraz bardziej popularnym wyborem. Doskonała jakość światła, ponadprzeciętna wydajność energetyczna, bardzo długa trwałość i innowacyjny design czynią z nich najnowocześniejsze rozwiązanie. Ponadto diody LED są znacznie mniejsze niż tradycyjne lampy i nie emitują ciepła, co oznacza, że można je stosować w miejscach znajdujących się blisko odzieży, takich jak półki. Ostatecznie zapewniają one elastyczność - w zakresie koloru, temperatury i funkcji - i umożliwiają stworzenie odpowiedniej atmosfery.

Zanim jeszcze trendy w modzie trafią na ulicę, a ubrania do sklepów, światło odgrywa kluczową rolę. Prezentowane na wybiegach na całym świecie oświetlenie rozrywkowe często zapewnia udany debiut. Gdy ubrania trafiają na wybieg, światło jest wykorzystywane do budowania oczekiwań i ekscytacji oraz tworzenia nastrojów i emocji. Tak więc, choć mody się zmieniają, wydaje się, że diody LED pozostaną modne jeszcze przez długi czas.

Udostępnij w Social Mediach