Wyrafinowane rozwiązanie oświetleniowe dla firmy odzieżowej Mexx

Holandia, Europa, 2012 r.

Obszar zastosowań: sklep

Kategoria: butiki

Technologia: elektroniczny układ zasilający, wysokowydajne lampy wyładowcze


W skrócie:

  • Wyrafinowana koncepcja oświetlenia z możliwością dostosowania, odpowiednia do kolekcji mody biznesowej
  • Idealne połączenie obrotowych reflektorów punktowych, oprawek, żarówek i elektronicznych układów zasilających
  • Szybki zwrot z inwestycji — wzrost sprzedaży kolekcji miejskiej o 25%
  • Ograniczenie kosztów dzięki efektywności energetycznej i długiej trwałości
  • Wzrost sprawności oświetlenia nawet o 10%

Wyzwanie: stworzenie klasy kosmopolitycznej

Międzynarodowa firma odzieżowa Mexx sprzedaje ubrania i akcesoria dla mężczyzn, kobiet, nastolatków i dzieci w ponad 65 krajach na całym świecie. Dewizą tej marki są optymizm, niezależność, inspiracja oraz radość życia. Wartości te odzwierciedlone są w oferowanej codziennej miejskiej kolekcji. Kilka lat temu firma Mexx poszerzyła swoją ofertę o modę biznesową i w związku z tym zaczęła zmieniać wystrój oraz oświetlenie niektórych sekcji swoich sklepów. Firma zdecydowała się na wnętrza znane z kamienic, aby odpowiednio podkreślić wygląd i styl kolekcji biznesowej. Połączenie białej drewnianej sztukaterii na sufitach i ścianach z jasnymi antykami stworzyło elegancką, światową atmosferę. Jako wykończenie firma Mexx oczekiwała idealnej koncepcji oświetlenia — takiej, która odzwierciedlałaby nowoczesną elegancję nowej kolekcji, sprawiałaby, że klienci czuliby się swojsko i pokazywała produkty w możliwie najlepszym świetle. Oznaczało to osiągnięcie odpowiedniej równowagi między oświetleniem ogólnym a akcentującym.


Rozwiązanie: elastyczne oświetlenie punktowe

W 2012 roku firma Mexx otworzyła w Amsterdamie i Den Bosch w Holandii pierwsze sklepy wśród kamienic. Sklep w miejscowości Den Bosch znajduje się budynku dawnego kina. Tutaj projektanci zdecydowali się na zastosowanie oprawek Cyl Vario firmy LEDVANCE z żarówkami LED firmy OSRAM. Zostały one umieszczone na szczytach kolumn tak, aby oświetlały sufit. Zamontowano też liczne obrotowe reflektory punktowe, pozwalające oświetlić ubrania z dowolnego kąta. W dziale męskim zespół odpowiedzialny za oświetlenie zdecydował się na użycie czarnych obudów stwarzających bardziej surową atmosferę, natomiast w dziale żeńskim zastosowano obudowy białe, jako bardziej przytulne. Każda oprawa zawiera lampę metalohalogenkową OSRAM HCI POWERBALL firmy LEDVANCE o mocy 35 W. Lampy te dają ciepłe światło o szerokim kącie rozsyłu (WDL 930). Brylantowe światło i doskonałe oddawanie barw (Ra ≥ 90) pozwala podkreślić teksturę i uwidocznić drobne różnice w odcieniach, zwłaszcza kolorów czerwonych i cielistych. W sklepie firmy Mexx w Amsterdamie na koncepcję oświetlenia składa się 278 reflektorów punktowych z elektronicznym układem zasilającym OSRAM POWERTRONIC PTi 35, pozwalającym osiągnąć maksymalną efektywność energetyczną.


Korzyści: energooszczędne rozwiązanie tworzące doskonałą atmosferę

Ta efektowna, elastyczna i wydajna koncepcja oświetlenia sprawia, że produkty zawsze są w centrum uwagi. Zastosowano tu mocne oświetlenie zapewnione przez lampy o mocy 35 W oraz elektroniczny układ zasilający (ECG) OSRAM POWERTRONIC PTi 35, pozwalający zwiększyć efektywność oświetlenia nawet o 10% (do 103 lm/W) i jednocześnie ograniczyć zużycie energii. Lampa metalohalogenkowa POWERBALL Plus z jarznikiem ceramicznym zapewnia wiele korzyści, w tym średnią trwałość rzędu 15 000 godzin przy jedynie niewielkim obniżeniu strumienia świetlnego. Na przykład po 12 000 godzinach pracy lampa nadal zachowuje około 80% początkowego strumienia świetlnego.

Firma Mexx chce zamontować reflektory punktowe, lampy POWERBALL Plus HCI oraz układ zasilający POWERTRONIC PTi 35 we wszystkich swoich sklepach, w tym w nowych placówkach w Bonn (w Niemczech), w Gandawie (w Belgii), w Wiedniu (w Austrii), w Sankt Petersburgu (w Rosji) oraz w Montrealu (w Kanadzie). Efektowna koncepcja oświetlenia kolekcji miejskiej była wielkim sukcesem i spowodowała 25% wzrost sprzedaży.